Enchanting(büyü) rehberi detaylı



ENCHANTİNG REHBERİ DETAYLI ANLATIMI

Enchanting, Enchantment table kullanılarak normal silah, zırh veya el aletlerinize (sadece balta, kürek ve kazma) özel yetenekler kazandırabilmenizi saglayanan oyun mekanigidir. Bir esyaya enchanting özelligi kazandırabilmeniz için öncelikle deneyim puanına sahip olmanız gerekmekte. (Deneyim puanınızı - levelinizi - saglığınızı ve açlıgınızı gösteren barın altındaki yesil bar ve sayı belirtir.) Her bir enchanting size belirli bir deneyime mal olur. Karşılığında ise seçmiş olduğunuz eşyaya özellik kazandırır.
[IMG][IMG]Enchanting yapabilmek için Enchantment Table kullanılır. Enchantment Table yapabilmek için 2 Elmas (Diamond), 4 Obisidian ve bir adet kitaba (book) ihtiyaç duyulur.


Sadece belirli esyalara enchanting yapılabilir. Bunlar zırhlar (Helmet, chesplate, leggings, boots), silahlar (Sword ve Bow) ve el aletleridir (Sadece shovel, pickaxe ve axe) Enchanting yaptığınız  esyalar parlayarak kendilerini belli ederler.
Bir  esyanın enchantment yapılması kısaca şu şekilde olur. Enchantment table yapıldıktan sonra ele alınıp herhangi bir yere yerleştirilir. Sag tıklandıgında karsımıza Enchantment penceresi çıkacaktır.



Enchant etmek istediğimiz eşyayı boşluğa yerleştirdiğimizde sağ tarafta uygulayabileceğimiz enchantment’ler çıkar. Eşyayı her alıp yeniden yerleştirdiğimizde bu seviyelerde tesadüfi bir şekilde değişir. Yeşil rakamlar uygulayacağımız enchantment’in seviyesini belirler ve bu rakamlar çevrede bulunan kitaplık (bookself) sayısına (maksimum 30) göre artar. Eğer çevrede hiç kitaplık yoksa enchantment seviyesi 5’in üstüne çıkmaz. Elinizde yeterli deneyim puanı ile istediğiniz enchantmenti seçtiğiniz anda eşyanız parıldamaya başlayacak ve yeni özellik kazanmış olacaktır. Eşyanızın kazanacağı özellik seçtiğiniz seviyeye ve kullandığınız materyale göre belirli bir formülle belirlenir. Aşağıdaki tablolarda hangi eşyalara hangi özellikler kazandırılabileceği gösterilmiştir.
Not: Kitaplıklar daima Enchantment table ile aralarında 1 blokluk boşluk olacak şekilde dizilmelidir ve aralarında herhangi bir blog bulunmamalıdır. Aksi takdirde kitaplıkların enchantment table’a bir faydası olmaz. Ayrıca düşük seviyeli bir enchantment istiyorsanız kitaplık bloklarını kırmanıza da gerek yok. Kitaplık ile Enchantment table arasına gelecek şekilde, kitaplıkların üzerine veya yere yerleştireceğiniz meşaleler (torch), kitaplıklar ile Enchantment table arasındaki bağı keseceğinden rahatlıkla düşük seviyeli enchantment’lara ulaşabilirsiniz. İşiniz bittikten sonra meşaleleri kırarak eski haline döndürebilirsiniz.

Enchantment table ve kitaplıklar için örnek yerleşim modeli:

[IMG]



Kitaplık sayısının size sağlayabileceği maksimum ve minimum level şu şekildedir:


[IMG]

Enchantment table’daki levellerin önündeki yazılar Standart Galaktik Alfabe ile yazılmıştır. (Kendisi daha önce Commander Keen serilerinde kullanılmıştır.) Arzu edilirse ingilizce çevirebilmek mümkündür ama yerleştirdiğiniz eşyaya eklenecek özellik hakkında herhangi bir ipucu sağlamamaktadır.

Standart Galaktik Alfabe:
[IMG]



Zırhlara eklenebilecek özellikler tablosu:

[IMG]


Silahlara eklenebilecek özellikler tablosu:

[IMG]

Aletlere eklenebilecek özellikler tablosu:

[IMG]

Minecraft’ta Enchanting sistemi 3 adımda hesaplanır
İlk adımda sistem 2 değişkeni baz alarak modifiyeli enchantment levelini hesaplar. Bunu hesaplamak için kullandığı formül aşağıdaki gibidir.
modified enchantment level = enchantment level + Random(0, enchantability) + 1
Bu formüle göre modifiye enchantment seviyesi; seçilen enchantment seviyesine, sıfır ile seçilen materyalin özellik eklenebilitesi (enchantability) arasında seçilen tesadüfi bir değere +1 eklenerek toplanması şartı ile bulunur. Özellik eklenebilitesi Tablosu aşağıda mevcuttur:
[IMG]



Sonrasında sistem bu modifiye enchantment seviyesini 0.75 ile 1.25 arasında bir değer ile çarpar. Seçim yine tamamen tesadüfidir ve sonucu bir tam sayıya yuvarlar.
İkinci adımda sistem elde ettiği son modifiye enchantment değeri ile aşağıdaki tabloyu baz alarak özellik ataması yapar. Eğer herhangi bir özellik için 2 seviye de uyuyorsa büyük olan seviyeyi atar.


[IMG]
Üçüncü adımda ise sistem ataması yapılan özelliklerden hangilerinin eşyaya ekleneceğine karar verir. Sistemde her enchanting sonunda mutlaka her eşyaya en az bir özellik verilir. Üçüncü aşama için kullanılan formül ise şudur:
“P(enchantment) = (enchantment weight) / ( ∑i=1number of possible enchantments〖enchantment weight i 〗)”
[IMG]Bu formüldeki “Enchantment weight” aşağıdaki tablodan ataması yapılan özellikler baz alınarak seçilir.

İlk özellik atandıktan sonra ikinci veya daha fazla özellik atanma ihtimali vardır. Oda şu şekilde hesaplanır.
1. Modifiye enchantment seviyesi 2 ye bölünür ve tam sayıya yuvarlanır.
2. 2. Aşamada seçilen aralıkdaki özellikler (Modifiye enchantment değeri +1)/50 olasılıkla seçilir. Eğer olasılık denk gelmezse seçilmez ve ek özellik ekleme durdurulur.
3. Olasılık dahilinde olan ama çakışan özellikler listeden çıkarılır.
4. Listede geriye kalanlardan bir özellik seçilir. (Yine enchantment weight baz alınarak) ve eşyaya eklenir.
5. 1. Adıma geri dönülür.
Özellikler arasında çakışma olduğu zaman çakışan özelliklerden biri kaldırılır veya özellik kendi içinde çakışıyorsa sadece üst seviye olan özellik eşyaya eklenir.

Çakışma Durumları:
- Her özellik kendi arasında çakışıyor farzedilir. (Türkçesi herhangi bir özelliğin iki farklı versiyonu aynı eşyaya eklenemez. Örneğin: Efficiency I ve II aynı anda tek eşyaya eklenemez.)

- Feather Fall hariç zırhlara uygulanabilen tüm koruma özellikleri birbiri ile çakışıyor farzedilir. (Aynı anda tek zırha 2 farklı koruma özelliği eklenemez.)

- Mob’lara fazladan zarar verilebilmesini sağlayan Sharpness, Smite, ve Bane of Arthropods özellikleri birbiri ile çakışıyor farzedilir. (Bu üç özellikten sadece bir tanesi eşyaya uygulanabilir.

- Silk Touch ve Fortune özellikleri de birbiri ile çakışıyor farzedilir.


alıntıdır:http://www.minecraftturkiye.org

25 yorum:

  1. Bunu Türkçeye çevirseniz mesela : Sharpness=Keskinlik :)

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı bir makale teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Arkadaşlar
    Ben minecraft enchantment table daki o saçma sapan karakterlerle yazılmış sinirimi bozan yazıları sorucaktım.
    Ben bunların şifrelemelerini öğrenmek için yaklaşık 3 4 saat harcadım.
    İlk olarak 30 levellik bir büyünün o saçma karakterlerini çektim ve çektiğim fotoyu bir dosyanın içine attım.
    Sonra o büyüyü kılıa bastım ve o kodun altına atıyorum darbe 4 keskinlik 4 diye yazdım ne çıkıyorsa.
    Sonra da bunların hepsini gruplandırdım.
    100 tane resim gruplandırdım. Ya lanet olsun birisi mi birine benzemez.
    Sakın şu yok bunun karakteri a ya eşit b ye eşit demeyin en az 40 tanesini ingilizce karşılığıyla çevirdim hatta neredeyse şu sembolleri bile ezberledim.
    Yok abi yok çıkmıyor ingilizce de ateşten bahsediyor. Git sen keskinlik 3 çık.
    Bunun bir kuralı var mıdır? Benim gibi araştıran var mıdır?
    Sadece kuralını öğrenmek istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. (Gözden kaçırma olasılığım yoktur. Teker teker 5 6 kişi inceledik )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen nasıl bir işsizsin bunu yazarken sıkılmadı mı

      Sil
    2. Adam düz işsiz :D

      Sil
    3. onlaın hepsi rastgele knk keşke bi araştırsaydın önce

      Sil
    4. olm neden işsiz gibiaraştırdın git bas şansına ne geliyosa sky block oynuyorum kırılmazlık 3
      verimlilik 4 çıktı mutluyum :D

      Sil
  4. öncelikle yorumunuzu yenı gordum bildiğim kadarıyla o kodların belirli bir anlamı yok ancak
    http://www.minecraftenchantmentcalculator.com/rev5/ bu site yardımıyla basıcagın eşyanın yuzde kac olsalıkla hangı buyuyu alacagını gormen mumkun umarım yardımcı olmusumdur teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Beyler ws atarken darbemi yoksa keskinlikmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keskinlik darbe sadece zombi iskelet ve pigmenlere çok vurar

      Sil
    2. Keskinlik 5 iyi darbe zırhları daha cabuk parcalar saadce bi de kes 5 alev ceh 2 olursa herse sende zırhların p4 olsun dikenler 3 olsun ayagında ayrıca tüy düş 4 olsun kafandada denizle
      ilgili bişi olsun

      Sil
    3. Keskinlik V basılamaz... IV

      Sil
    4. keskinlik 5 ile hızlı can götürürsün ama darbe 5 ile can götüremezsin sadece karşındakinin setini kırarsın

      Sil
  6. eline saglık güzel yazı, derleme..

    YanıtlaSil
  7. Çok Güzel Makale...Özellikle yeni başlayanlar için

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler dostum çok sağlam bir kaynak olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Hic guzel olmamis

    YanıtlaSil
  10. Hic guzel olmamis

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşlar keskinlik V basılamaz diyorsunuzda bir iki kez daha 30 enchant basın

    YanıtlaSil
  12. DARBE DUSMANI ZAYıF DÜSÜRÜR EKİPMANI CABUK KIRAR ASIında sen QnceIikIe ikisini 2 - 2 ver daha snra 1 kaırsa keskinIike ver zırh düşerse adamı cabuk aIırsın :D

    YanıtlaSil
  13. kırağılaşcı yürüyüsş ne işie yarıyp

    YanıtlaSil